Ystävä mä Effieläisten

Effie Awards Finland on markkinoinnin tuloksellisuutta mittaava kilpailu, jota Suomessa järjesti Markkinoinnin, teknologian ja luovuuden liitto MTL vuoteen 2020 saakka. Kilpailu siirtyi Marketing Finlandille vuonna 2021 järjestöjen yhdistyttyä ja pääyhteistyökumppanina jatkaa Sanoma Media Finland. Kilpailu siis jatkaa porskuttamista hyvissä voimin myös jatkossa.

Effie Awards on kampanjoiden välinen kilpailu. Voittajakampanjassa pitää olla hyvä idea, selkeät tavoitteet ja oivaltava luova toteutus, mitkä ovat yhdessä johtaneet hyviin tuloksiin. Shortlistatut ja voittajakampanjat saavat sekä kansallista että  kansainvälistä näkyvyyttä.

Kisakanslisti, tuottaja ja kumipallo

Kilpailun tuottajana, kavereiden kesken kisakanslistina ja bestiksille kumipallona, olen tehnyt töitä vuodesta 2018 saakka. Toimenkuvaan on mahtunut kilpailun markkinointia ja viestintää, kisakanslian pyörittämistä (noin 100 osallistujaa), kisatöiden tarkistamista ja kilpailijoiden hoputtamista, raportointia katto-organisaatiolle jenkkeihin, yhteistyötä muiden eurooppalaisten Effieläisten kanssa, laskutusta, tuomariston ja ohjausryhmän kokouksia, kokousjärjestelyjä, palkintojen tilaamista ja pelkoa siitä ehtivätkö ajoissa perille sekä kirsikkana kakun päällä: Effie Awards Finland -gaaloja.

Vuonna 2020 kilpailussa otettiin käyttöön Acclaim Awards -järjestelmä, jonka käyttöönoton vein syksyn aikana loppuun. Vierellä kulki kisakanslian muu arki. Uudistus oli kuitenkin toivottu. Sama järjestelmä on myös käytössä lähes kaikissa Effie Awards -kilpailua järjestävissä organisaatioissa maailmanlaajuisesti.

Nämä lukemattomat hauskat ja yllätyksiä tuottavat tehtävät pyöritän muun työni ohessa. Koulutukseltani tuottaja, ammatinvalintani onnistunut, projekti läpiviety.