-
Miltä meistä tuntuu olla täällä? Vibe economy-työpaja
Kun verkosto pysähtyy hetkeksi tunnelman äärelle, se tekee näkyväksi jotakin oleellista: me olemme muutakin kuin osaamisemme summa. Me olemme myös toisillemme tila, jossa on lupa olla inhimillinen.
-
Vibe economy: tunne on uusi strategia
Vibe economy haastaa perinteisen kohderyhmäajattelun ja kysyy: kenen kanssa tunnet samoin? Yhteisöt eivät enää rakennu sisällön ympärille, vaan ilmapiirin, jossa voi olla aidosti läsnä.
-
Uusia tulee kyllä lisää, mutta harva jää. Missä vika?
Kukaan ei halua tuntea itseään ulkopuoliseksi. Ei tapahtumassa, ei verkkoyhteisössä, ei tiimissä. Silti ulkopuolisuuden kokemus syntyy yllättävän helposti vaikka kukaan ei olisi varsinaisesti sulkenut ketään pois.
-
Pikkusäätö päivässä pitää pomon polulla
Mikromanageraava pomo pilkkoo työn niin pieniksi palasiksi, ettei kukaan enää lopulta muista, mitä oltiin oikeasti tekemässä. Hän haluaa hyväksyä jokaisen sähköpostin, jokaisen rivin ja päätöksen, jonka voisi aivan hyvin tehdä ilman häntä.
-
Hyvä juontaja on tuottajan paras kaveri
Onnistuneen tapahtuman takana on harvoin yksi ihminen. Usein sen selkäranka on yhteistyö, joka ei ehkä näy yleisölle, mutta joka tuntuu siinä, miten luontevasti tapahtuma kulkee eteenpäin. Yksi tällainen yhteistyösuhde on erityinen: tuottajan ja juontajan välinen liitto.
-
Yhteisöjä, jotka liikuttavat ihmisiä – tutustu Johanna Lohiluomaan
Testasin pitkästä aikaa esittelyvideon tekemistä. Ei vilkkuvia strobovaloja vaan simppeli video, jossa kerron, kuka olen ja mitä teen.