Somekanavien auditointi

Kalskahtaa hienolta ja vähän pelottavaltakin. Todellisuudessa auditointi on vain kokonaiskuvan antava katsaus brändin suoriutumiseen sosiaalisessa mediassa. Sen tekoon kannattaa varata aikaa ja se maksaa kyllä itsensä takaisin.

Yhteisömanagerina katson ensimmäiseksi kokonaiskuvan

Teen siis somekanavien auditoinnin, jossa käyn läpi kaikki kanavat ja niiden aktiivisuuden. Annan suositukset optimointiin ja kehittämiseen sekä käyn läpi vertautumisen kilpailijoihin.

Katsauksessani vastaan muun muassa seuraaviin kysymysiin:

  1. Mikä on organisaation sosiaalisen median strategia? Mitkä ovat seuraavat askeleet?
  2. Ovatko kaikki kanavat brändin mukaisia?
  3. Mitkä ovat sosiaalisen median kanavakohtaiset tavoitteet?
  4. Sisältöjen läpikäynti kanavakohtaisesti (sis. näyttökerrat, saavutettavuus, merkittävyys jne.)
  5. Mikä sisällöissä toimii, mikä ei?

Auditointi antaa teille selkeän roadmapin kuin kehittää someanne jatkossa. Auditointiin löytyy lukuisia pohjia ja niitä on helppo muokata omalle organisaatiolle sopiviksi.

Kerron mielelläni lisää. 😊