Kun yhteisömanagerin rooliin yhdistetään palasia toiminnankehittäjän ja palvelumuotoilijan tehtävistä, kyseessä ei ole pelkkä titteleiden sekamelska, vaan oikea tilaisuus syventää ymmärrystä siitä, miten eri osa-alueet linkittyvät toisiinsa luoden uudenlaista arvoa organisaatiolle.
Itse asiassa, kun yhteisömanagerilla on takanaan vuosikymmenen verran kokemusta toiminnanjohtajana, voi tämän kaltaisen hybridiroolin haltuunotto tuntua melkeinpä kuin paluulta tuttuun kahvihuoneeseen – kaikki on jotenkin niin kovin tuttua. Hyvällä ja innostavalla tavalla.
Roolien yhdistäminen edellyttää yhteisömanagerilta kykyä nähdä laajempi kuva ja ymmärtää liiketoiminnan strategisia tavoitteita, mikä puolestaan vahvistaa organisaation kokonaisvaltaista suorituskykyä. Tämä strateginen panos ei ainoastaan paranna asiakaskokemusta, vaan myös edistää yrityksen mukautumiskykyä ja innovatiivisuutta muuttuvassa markkinatilanteessa.
Näin ollen, yhteisömanagerin rooli modernissa liiketoimintaympäristössä voi olla paljon enemmän kuin vain viestintää ja markkinointia. He voivat olla avainhenkilöitä, jotka muokkaavat palvelukokemuksia ja kehittävät toimintaa asiakaslähtöisesti, mikä tukee yritysten kestävää kasvua ja kilpailukykyä.
Niinpä, tässä hybridiroolissa navigointi vaatii taitoa soveltaa kaikkea tätä osaamista oikeassa suhteessa – aivan kuten hyvässä keittiössä, missä mausteet lisätään huolella, jotta lopputulos on juuri oikean makuinen. Vakavasti otettava, mutta silti mukavasti kevyellä otteella – juuri niin kuin pitääkin.