Yhteisömanageri

Luon arvoa ja sitoutan yhteisöjä. Olen hän, joka pitää pallon pyörimässä. Työkseni viestin (bloggaan, kirjoitan tiedotteitta, sparraan asiantuntijoita), markkinoin (suunnittelen, koordinoin, toteutan, raportoin), lämmittelen sosiaalista mediaa (brändin visun mukaisesti ja äänensävyllä, samalla pyöräyttäen rapsat ja kehityssuunnitelmat) ja suosikkiani: huolehdin yhteisömme ihmisistä.

Urani ensimmäisen vuosikymmenen keskityin B2C-asiakkaisiin. Olen nyt siirtynyt B2B-puolelle, mutta teen työtäni yhä ihmisille. Tällä hetkellä autan yritysjohdon ammattilaisia työskentelemään helpommin, paremmin ja tehokkaammin.

Työssäni teen yhteisömme tarinat näkyväksi ja luon jäsenillemme mahdollisuuksia loistaa. Ymmärrän erittäin hyvin miten lujittaa brändiuskollisuutta ja kuinka aktivoida yhteisön sisällöntuottajia.

Palautteita työkavereiltani, yhteistyökumppaneilta sekä pomoilta löydät LinkedIn:stä.

Työnäytteitä

Software Finland

Yhteisömanagerina sitoutan ja aktivoin yhteisömme jäseniä erilaisilla sisällöillä nettisivuilla ja somessa kuin tapahtumilla sekä tarjoamalla näkymisen paikkoja. Tavoitteena on sitouttaa ja laajentaa softa-alan yhteisöämme.

Software Finland on yritysjohdon yhteisö, johon kuuluu yli 600 teknologia-alan yritystä johtajineen sekä joukko kumppaneita.

Lukijamäärää voisi pitää pienenä, mutta kannattaa muistaa, että laatu korvaa määrän tässä tapauksessa. Lukijamme ovat pääasiallisesti softa-alan yritysten perustajia, toimitusjohtajia ja muuta yritysjohtoa. Juuri, kuten kuuluukin.
Helsinki Fintech Farm

Yhteisömanagerina sitoutin ja aktivoin yhteisömme jäseniä erilaisilla sisällöillä ja tapahtumilla sekä tarjoamalla näkymisen paikkoja. Pyrin myös laajentamaan yhteisöä.

Helsinki Fintech Farmiin kuuluu noin 200 finanssiteknologia-alan yritystä ja yhteisö koostuu yritysten toimitusjohtajista ja muusta yritysjohdosta.

Marketing Finland

Markkinointi- ja viestintäpäällikkönä vastasin viestinnästä, markkinoinnista sekä kilpailuistamme. Siirryin Marketing Finlandin leipiin vanhana työntekijänä siirtämään tiedot uuteen yhteisöön.

Markkinoinnin, teknologian ja luovuuden liitto (MTL)

Tuotin tapahtumia ja sisältöjä yhteisömme tarpeisiin. Vastasin sosiaalisesta mediasta ja tapahtumista sekä toteutin viestintään ja markkinointia. Yleisömme koostui pääasiallisesti viestintä- ja markkinointitoimistojen toimitusjohtajista sekä alan muista asiantuntijoista. Lautasella oli myös kilpailut ja niihin liittyviä gaalat markkinointi- ja viestintäalan yhteisön tarpeisiin. Pyrin myös kasvattamaan yhteisöämme.