Oli synkkä ja myrskyinen yö, kun torkuin kotona leffaa katsellen ja vietin tylsää lauantai-iltaa flunssassa. Kavereillani toki oli hyvä meininki baarissa, jonka takia puhelimeeni tulvi tasaisella tahdilla viestejä. Happamana tuijottelin puhelinta ja päätin järjestää sellaiset bileet, mitä ei MTL:llä oltu koskaan vielä nähty.
Tuottaja työssään
Rakensin tapahtuman kuin jäätelöannoksen: pohjana toimi MTL Showcase, kermavaahtona meidän jäsentoimistot, suklaakastikkeena telkkarissa pyörivä Babylon Berlin ja nonparellina kaikki hankalasti markkinoitavat aiheet.
Pitchasin ajatukseni seuraavana maanantaina pomolleni, joka innostui ajatuksesta. Alkoi kuumeinen työ etsiä tilaa ja puhujia. Olen äärettömän kiitollinen, että olen päässyt työskentelemään luovien ja helposti syttyvien ihmisten kanssa, sillä puhujalista oli hetkessä kasassa.
Yleisöä tapahtumassa oli 105 henkilöä.
Pöyhimme viestinnän ja markkinoinnin kenttää Babylon Helsingissä torstaina 7.11.2019 klo 17-20.00 Astoria-salissa.
Luvassa oli jännittäviä puheenvuoroja haastavista, säännellyistä ja tunteita kuumentavista aiheista. Case-esimerkit näyttivät meille, miten aroista aiheista voidaan tehdään erinomaista viestintää ja markkinointia. Osana tapahtumaa järjestettiin omantunnon ääni-paneelikeskustelu, jossa pohdittiin alan moraalia ja etiikkaa. Tapahtuma tehtiin yhteistyössä ICCO:n kanssa.
Ohjelma
Illan juontaa Jami Taipalinen, Hill + Knowlton Strategies
klo 17.00 Tilaisuus alkaa. Alkumaljat
klo 17.15 Bringing sexy back – miten puudildoilla ja anustapeilla tehdään kansainvälistä bisnestä. Tea Latvala, Tea Tiamo
klo 17.30 Virtahevot olohuoneessa – mainonnan tabuaiheet. Lauri Mäkinen, Manifesto
klo 17.45 Puheshow: Kuinka tehdään brändi tuotteesta, jota ei voi markkinoida. Eka Ruola & Alexander Sneen , hasan&partners & Sinebrychoff
klo 18.00 Eksoten kohukampanja: liian rohkea markkinointikampanja, joka ratkaisi lääkäreiden rekrytointiongelman. Sanna Rautio, Avidly
VÄLIAIKA & POPKORNIA – Baari on auki
klo 18.30 (Pikavippi) Yrityksellä on oikeus asianajajaan, yrityksellä on oikeus myös viestintään. Mikael Jungner, Kreab
klo 18.45 Veikkaus – hyväntekijä vai rahantekijä? Velipekka Nummikoski, Veikkaus
klo 19.00 Tulevaisuus tulee. Mitä enää kehtaa markkinoida? Elina Mattila, Viestintätoimisto Drum
Omantunnon ääni –paneelikeskustelu klo 19.15-20.00
- Christina Forsgård, ICCO Ethics Chair
- Mikael Jungner, Kreab
- Pauli Sortti, Asianajotoimisto Roihu
- Eva Torra, Ahjo Communications
- Marika Siniaalto, Grapevine
- Puheenjohtaja Jami Taipalinen, Hill & Knowlton
Aiheesta on koottu palautteet ja someilut tänne.