-
Yhteisön ääni brändin voimavarana: Osallistamisen kultaiset säännöt
Oletko koskaan miettinyt, miksi jotkut brändit tuntuvat olevan kuin rock-tähtiä faneilleen, kun taas toiset jäävät yhtä etäisiksi kuin se yksi sukulainen, jonka nimeä et ikinä muista sukujuhlissa?
-
Miten yhteisömanageri luo arvoa?
Perinteinen, hierarkkinen johtaminen ei enää riitä, kun toimimme yhä useammin verkostomaisissa ekosysteemeissä ja yhteisöissä. Nämä yhteisöt syntyvät usein asiakkaiden ja kumppaneiden vapaaehtoisen osallistumisen pohjalta, ja niiden johtaminen vaatii aivan uudenlaisia taitoja.
-
Päivä yhteisömanagerina: Sulavaa roolien vaihtelua
Yhteisömanagerin rooli on kehittynyt vuosien varrella. Enää ei riitä, että vain julkaistaan somepostauksia ja vastataan seuraajien kommentteihin. Nykyään yhteisömanageri toimii monessa roolissa, ja työnkuvaan kuuluu yhä enemmän tuottajan, palvelumuotoilijan ja projektijohtajan tehtäviä.
-
Voiko yhteisömanageriksi sertifioitua
Omasta mielenkiinnosta aloin ottaa selville löytyykö yhteisömanagereille omaa sertifikaattia. Ja löytyihän niitä muutamia (kursseja toki löytyy runsaammin).
-
Unelmakartalla kohti päämääriä
Unelmakartan luominen on käytännöllinen tapa visualisoida tavoitteitasi ja toiveitasi. Se toimii sekä itsetutkiskelun välineenä että suunnannäyttäjänä.
-
Parhaat läppäritarrat – Tee kannettavastasi persoonallinen
Tarrat eivät ainoastaan anna laitteelle persoonallista ilmettä, vaan myös kertovat tarinaa käyttäjästään; tapahtumista, joihin hän on osallistunut ja mielenkiinnon kohteista.